Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi lub produktu niż przekonując ewentualnego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

Kaizen Media

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, właśnie dlatego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Współcześnie reklamą interaktywną równie odpowiednio można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma okazję głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca mógł w pojedynkę opracować swój prywatny smak deseru, integrując pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni najlepszą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie kojarzyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by kontrahent, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, lecz cały ciąg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on dobry technicznie oraz łatwy.